Alterkom na IT@BANK-najważniejszej konferencji informatycznej sektora bankowego w Polsce

Konferencja IT@BANK najważniejszym informatycznym wydarzeniem w Polsce

21 listopada w Warszawie odbyła się konferencja IT@Bank 2017 przygotowywana przez redakcję „Miesięcznika Finansowego BANK” we współpracy z Radą Bankowości Elektronicznej oraz Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich. Skupiła ona ponad 700 osób, chcących wymienić się wiedzą i doświadczeniem z dziedziny technologii informatycznych sektora bankowego. Firma Alterkom wystąpiła na konferencji z ramienia CITRIX. Firmy występujące na konferencji IT@BANK,a będące partnerami generalnymi to m.in.: Microsoft, Asseco czy IBM. Partnerowały im, oprócz Alterkom takie firmy jak: Comarch, Dell EMC, SAMSUNG.

W pierwszej części IT@BANK wiele czasu poświęcono Polish API,a więc polskiemu standardowi otwartej bankowości. Zalety i korzyści takiego rozwiązania przedstawił dr Paweł Widawski, dyrektor Zespołu Systemów Płatniczych i Bankowości Elektronicznej Związku Banków Polskich. Sesję zakończył panel dyskusyjny dedykowany idei open bankingu.

W drugiej części konferencji, jej uczestnicy zastanawiali się nad możliwością opatrzenia innowacją wymogów regulacyjnych obecnych w bankowości, natomiast w trzeciej debatowano nad tym jak takie innowacyjne rozwiązania mogą zmienić polski sektor bankowy.
W ramach tego panelu, swoje wystąpienie miał Piotr Chrapała – Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Produkcji IT w Banku BGŻ BNP Paribas. Firma Alterkom w banku BGŻ BNP wdrażała aplikację Citrix XenDesktop oraz XenMobile. Piotr Chrapała wypowiadał się na temat mobilności i cyfrowego środowiska pracy w bankach. Zwrócił uwagę na to, że przy tak dużej konkurencji rynkowej pracownicy banków muszą być efektywni. Mobilność i cyfrowe środowisko pracy, tzw. cyfrowe biuro, umożliwia łatwy i bezpieczny dostęp do zasobów firmowych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

Sesję czwarta otworzyły wystąpienia dotyczące: „IT@BANK Fintech Challenge 2017.” Jest to sektor gospodarki obejmujący m.in. takie podmioty jak: kanały online komunikacji z klientem oraz portale społecznościowe.
Zwieńczeniem konferencji było rozstrzygnięcie rankingu i wręczenie nagród IT@BANK 2017, w którym pierwsze miejce przypadło przedsiębiorstwu Asseco Poland S.A.